Katusha – Truck Café

Project realised at Minale Design Strategy


The Katusha Sports brand, created in 2015, is the logical outcome of research conducted at the Swiss headquarters of the firm to equip the international professional cycling team now known as Team Katusha Alpecin. « When Science meets Emotion », this is how Katusha defines its « raison d’être » and its originality compared to its competitors. Once the pros are equipped, why not decline the same technological solutions in favor of the amateur or even urban cyclist? It is with the idea of creating a Coffee-Truck, that Katusha has consulted us this time. Cycling enthusiasts know it, we all meet over a cup of coffee to discuss cycling, racing and performance. The idea of ​​the Truck Café is to accompany the cycling team on all races but also to create the right atmosphere to exchange, meet, in the elegant Katusha universe.

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La marque Katusha Sports, créée en 2015, est l’aboutissement logique des recherches conduites au siège suisse de la firme pour équiper l’équipe cycliste professionnelle internationale aujourd’hui connue sous le nom de Team Katusha Alpecin. « Quand la Science rejoint l’Emotion », c’est ainsi que Katusha définit sa raison d’être et son originalité par rapport à ses concurrents. Une fois les pros équipés, pourquoi ne pas décliner les mêmes solutions technologiques en faveur du cycliste amateur ou même urbain?   C’est pour créer un Truck-café, que Katusha nous a missionné cette fois-ci. Les passionnés de cyclisme le savent, on se réunit tous autours d’une tasse de café pour discuter vélo, course et performance. L’idée du Truck-café est d’accompagner l’équipe cycliste sur toutes les courses mais surtout de créer une atmosphère propice aux échanges, à la rencontre, dans l’univers élégant Katusha.


Big Truck



Small Truck Cabstar



Realisation


 

Skills: Retail Design